اسکالر

  • ۰
  • ۰

در مطلب نخست تحصیل در کانادا، از مطالب جانبی زندگی دانشجویی در این کشور سخن گفتیم؛ از هزینه های زندگی روزمره، تا کار دانشجویی و فرهنگ مردم و ... .

در این مطلب اما قصد داریم تا شما رو با اصل مطلب، یعنی تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف کارشناسی و ... آشنا کنیم؛ اینکه به چه طریق میتونید پذیرش تحصیلی در این مقاطع بگیرید و بورسیه تحصیلی کانادا چجوری به دست میاد.

پس تا آخر این مطلب حتما همراه ما باشید:

تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا:

متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا باید دارای معدل بالا و نمره زبان قابل قبول انگلیسی (آیلتس یا تافل) باشن. پذیرش در این مقطع بستگی به سابقه تحصیلی و معدل متقاضی داره (حداقل 14). علاوه بر موارد فوق، درصورتی که متقاضی دارای نمره زبان کافی برای دانشگاه مورد نظر نباشه، باید ابتدا در دوره های زبان اون دانشگاه شرکت کنه و سپس وارد دانشگاه بشه (همین شرایط در مورد کسانی که معدل پایینی دارن و یا بعضی از دروس لازمه رو نگذروندن هم اجرا میشه). دوره لیسانس در کانادا معمولا ۳ تا ۴ سال طول میکشه.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا:

متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا، بایستی معدل بالای ۱۳ داشته و مدرک آیلتس با نمره حداقل ۵ و در برخی موارد مدارک GRE و GMAT رو برای برخی از رشته های خاص کسب کرده باشن. اگر فردی بخواد در رشته ای متفاوت با اونچه در دوره کارشناسی گذرانده، ادامه تحصیل بده، باید دروس جدیدی رو بگذرونه که این خودش باعث میشه مدت زمان دوره کارشناسی ارشد از یک و نیم تا سه سال متغیر باشه. بورسیه تحصیلی در این مقطع به ندرت به دانشجویی تعلق میگیره و اگر هم بگیره، معمولا بعد از پایانِ نخستین سال تحصیلی هست.

تحصیل مقطع دکتری در کانادا:

برای مقطع دکتری در کانادا، مانند بسیاری از کشورهای دیگه متقاضی باید یا برای فرصت های تحصیلی که دانشگاه ها و اساتید در وبسایت دانشگاه ارائه میدن اپلای کنه و یا به طور مستقیم با اساتید ارتباط برقرار کنه. طول دوره دکتری در کانادا ۳-۴ به طول میکشه.

دانشگاه های برتر کانادا:


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی