اسکالر

  • ۰
  • ۰

احتمالا دیده اید که بسیاری از بورسیه های تحصیلی یکی از شرایط خود برای جذب دانشجویان را، ارائه کاور لتر می دانند.

حال اینکه کاور لتر چیست و چه کاربردی دارد و چگونه نوشته می شود، موضوعی است که در این مطلب به آن اشاره کرده ایم:

با ما همراه باشید:


هدف از نگارش کاور لتر

ممکن است شما درخواست یک کار خاص و تبلیغاتی را داشته باشید و یا ممکن است که با کارفرمای مورد نظر تماس بگیرید تا ببینید که آیا در موسسه آنها برای شما جایی وجود دارد یا نه. در هرصورت نامه شما باید شامل نکات زیر باشد:

  • خودتان را کامل معرفی کنید.
  • مهارتها و تجربیات خود را با مهارتها و تجربه های مورد نیاز شغل درخواستی مطابقت دهید.
  • نوع نوشتاری خود را طوری انتخاب کنید که خواننده به خواندن رزومه شما ترغیب شود.
  • در پایان نامه، درخواست مصاحبه و یا درخواست ملاقات داشته باشید

ساختار فرم کاور لتر و فرمت آن

نامه باید بیش از یک صفحه و فونت قلم آن، بین 10 تا 12 باشد. از وارد کردن اطلاعات تماس خود در نامه و آدرس شخصی خود اطمینان حاصل کنید.

نگارش کاور لتر معمولا به صورت زیر است:

معرفی: یک پارگراف

  • در این بخش از نامه خود را معرفی کنید و بگویید که برای چه موقعیتی درخواست می دهید: ” من در ماه ژوئن فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه تورنتو هستم و در حال نوشتن نامه برای نشان دادن علاقه خود به شیمی و موضوع کاری شرکت شما می باشم “.
  • مشخص کنید که چرا شما به آن موقعیت و سازمان خاص علاقه مند هستید.

بدنه نامه: دو تا سه پارگراف

یک نمونه از تجربیات خود را ارائه بدهید تا توانایی شما را برای موقعیت سازمان مورد نظر نشان دهند.

پایان نامه: آخرین بند

  • تشکر از خواننده به خاطر گذاشتن زمان مورد نیاز برای مطالعه نامه شما
  • در نظر داشته باشید که حتما به طور خلاصه بیان کنید که چرا شما یک نامزد مناسب برای این شغل هستید.
  • تمائل خود را برای انجام مصاحبه با نوشتن اطلاعات تماس شامل تلفن و ایمیل نشان دهید.

قالب بندی نامه

  • از داشتن حاشیه قابل قبول برای طرح بندی صفحات نامه اطمینان حاصل کنید (به طور پیش فرض از MS WORD) استفاده کنید.
  • از سبک نامه اداری استفاده کنید (احکام اولیه در نامه های اداری تکه تکه نیست)
  • از سبک بلوک قابل قبول با متن و حاشیه در سمت چپ نوشته ها استفاده کنید.
  • در مجله برنامه ریزی شغلی در ویرجینیا تکنیکهای متعدد برای نامه نگاریهای اینچنینی بررسی شده است.

بایدها و نبایدها در نامه نگاریها

  • اطلاعاتی که در رزومه ننوشته اید را در اینجا تکرار نکنید.
  • زمینه های تخصصی و انگیزه در مورد زمینه یا موقعیت مورد علاقه خود را به طور خلاصه بیان کنید.
  • اطلاعاتی درباره توانایی های خود را بنویسید.
  • کاستی ها و کمبودهای موجود در تجربه کاری خود را شرح دهید.
  • سعی کنید نامه را در یک صفحه بنویسید. با این حال در دو صفحه هم قابل قبول است؛  به ویژه در زمانی که یک تجربه کاری گسترده باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی