اسکالر

  • ۰
  • ۰

تحصیل در کشور فرانسه، پیچیدگی ها و سختی های خاص خودش رو داره که میتونه دانشجوی تازه وارد و ناآگاه رو درگیر خودش کنه.

این کشور صنعتی و اروپایی که زمانی قطب علمی جهان به حساب میومد، دانشگاه های معتبری داره و خیلی از دانشجوها علاقه دارن تا در اونجا تحصل بکنن. با این وجود اما، تحصیل در فرانسه به این سادگی ها نیست و اگر آشنایی کافی با این کشور نداشته باشیم، مشکلات خیلی زیادی سر راه ما قرار میگیره.

به همین خاطر مطلب زیر رو آماده کردیم تا اطلاعات کافی در مورد این کشور رو داشته و بتونید به خوبی از پس مشکلات خودتون بربیاید.

.چه نوع مدارکی رو دانشگاه های فرانسه پیشنهاد میدن؟

با توجه به قرارداد Bologna،فرانسه در سه مقطع دانشجو می پذیره:کارشناسی(سه سال طول میکشه) کارشناسی ارشد که دوسال طول میکشه و دوره ی دکتری که تقریبا سه سال طول میکشه.مقطع ارشد به دو شاخه تقسیم میشه شاخه ی تحقیقاتی که مناسب کسانی هست ک میخوان تا دکتری پیش برن و شاخه ی حرفه ای برای کسانی  که میخوان وارد بازار کار بشن.

٤.چجوری میتونم برای تحصیل در فرانسه درخواست بدم؟

دانشجوهایی از٣٣کشور(که در این سایت لیست شدنcampusfrance.org)لازمه بصورت آنلاین از فرآیندCED که توسط آژانس دانشگاهی فرانسه تامین شده،اقدام کنن.این فرآیند شامل فرم درخواست و ویزا هم هست.
دانشجوهای کشورهای دیگه باید مستقیما به موسساتی که مایل هستند در اونجا تحصیل کنن درخواست بدن،که جزئیات چگونگی تقاضا در سایت رسمی خود موسسات هست.

٥.آیا من برای تحصیل در فرانسه به ویزا نیاز دارم؟

دانشجوهای کشورهای اروپایی برای تحصیل در فرانسه به ویزا احتیاجی ندارن.
بقیه ی دانشجوها لازمه که برای ویزا با اجازه ی اقامت درخواست بدن یا از طریق فرآیندCEDاقدام کنن یا حتی به نزدیک ترین سفارت فرانسه در منطقه ی خودشون مراجعه کنن.
برای صدور فرم ویزا،مراجع رسمی نیاز دارن تا پیشینه ی آکادمیک،سطح آمادگی،برنامه های تحصیلی،و مهارت در زبان فرانسه رو بررسی کنن.
همچنین از متقاضیان خواسته میشه تا نشون بدن که منبع مالی تقریبا معادل٦٧٠دلار آمریکا برای هرماه،که معادل نرخ پایه ی بورسیه ی دولتی هست رو،دارن.
 تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه

٦.آیا لازمه که زبان فرانسه رو حرفه ای بلد باشم؟

اگرچه که بسیاری از برنامه های قبل دوره ی کارشناسی به زبان فرانسه هست،کشور واحدهای بسیاری به زبان انگلیسی برای تحصیلات ارشد و دکتری،تامین میکنه.
آژانس دانشجویی دولتی فرانسه، پایگاه های قابل جست و جویی از برنامه های تدریس انگلیسی پیشنهاد داده که میتونین دوره های مشابه اونا به زبان فرانسه رو هم سرچ کنین.
با توجه به زبانی که برنامه آموزش داده،دانشجوها ممکنه که ازشون خواسته بشه مدرک حرفه ای در زبان فرانسه یا انگلیسی خودشون رو بارگذاری بکنن.
این شامل کسانی هم که دوره هایی رو قبلا گذروندن و مدرک زبان(انگلیسی یا فرانسه)دارن یا آزمون های DELF,DALF, IELTS یا TOEFL رو نمره آوردن هست.

٧.هزینه تحصیل در فرانسه چگونه هست؟

دانشگاه های دولتی فرانسه نرخ بسیار کم  و مقدار جزئی شارژ رو برای تحصیلات عالی دریافت میکنن.نرخ ها هرسال به صورت ملی تصویب میشه و برای دانشجوهای بومی و بین المللی مشابه هست.
در سال٢٠١٤-٢٠١٥،نرخ سالانه برای برنامه های لیسانس ١٨٩.١٠، مقطع ارشد٢٦١.١٠ و برای برنامه های دکتری ٣٩٦.١٠ و برای سایر برنامه تحصیلی در فرانسه٦١٥.١٠هست.
نرخ موسسات خصوصی بسیار بالاتر هست،هرچند که در مقایسه با سایر کشورها متوسط هست.
نرخ های خصوصی تقریبا بین٣٠٠٠ تا١٠٠٠٠یورو برای هرسال و برای مدارس تجاری ممکنه به ٣٠٠٠٠یورو هم برسه.

٨.هزینه ی زندگی در فرانسه چقدره؟

همونطور که ممکنه پیش بینی کنین،هزینه های زندگی در پاریس از بقیه ی جاها بیشتر هست.دانشگاه فرانسه بودجه ای معادل١٠٠٠یورو در ماه رو برای دانشجوهای پاریس و ٨٠٠یورو برای اونایی که درشهرهای دیگه هستن،توصیه میکنه

٩.همزمان که درس میخونم میتونم در فرانسه کار کنم؟

دانشجوهای اروپایی و سوئیسی برای کار کردن در طول تحصیل محدودیتی ندارن،بقیه ی دانشجوها میتونن تا٩٦٥ساعت در سال کارکنن(معادل ٦٠درصد یک سال کامل کاری)این یکی از مجوزهایی هست که در ویزای اقامت اونا ثبت شده.ساعات کارآموزیی که به عنوان قسمتی از برنامه درسی هست،حساب نمیشه.

١٠.آیا من میتونم برای تحصیل در فرانسه بورسیه بگیرم؟

دانشجویان بین المللی با استعداد قادرند که از صندوق برنامه های بورسیه ی ایفل فاند بگیرن.این صندوق مبلغی معادل١١٨١یورو هرماه برای١٢یا٣٦ماه تحصیل در مقطع ارشد و١١٤٠یورو هرماه برای حداکثر١٠ماه تحصیل در مقطع دکتری تامین میکنه.
انتخاب های دیگری که برای دانشجوهای بین المللی وجود داره:برنامه یErasmus،پاداش از دانشگاه های شخصی،و فاند های موجود توسط کنسولگری های محلی مرتبط با آژانس های تحقیقاتی مثل(CNES)national de la recherche scientifique)
دانشجوهای دکتری میتونن برای تعهدنامع دکتری درخواست بدن،که به این معناست:اونا به طور قانونی به عنوان کارمند دانشگاه انتخاب میشن برای تدریس و تحقیقشون حقوق دریافت میکنن.قرداد ها برای سه سال هست:حداقل حقوق هرماه١٦٨٥یورو.

١١.آیا من میتونم بعد از فارغ التحصیلی در فرانسه کارکنم؟

برای موندن و کار کردن در فرانسه،لازمه شما وضعیت اقامت خودتون رو تغییر بدین و این تغییر زمانی توسط اداره ی محلی زمانی انجام میشه که پیشنهاد استخدامی دریافت و قبول شده باشه.همچنین دانشجوهای بین المللی میتونن ویزای اقامتشون رو برای یک سال تمدید کنن.در طول این زمان اونا میتونن تا٦٠درصد یک هفته ی قانونی بدون درخواست تغییر وضعیت کار کنن مگر اینکه درآمد اونا تا١٥٠درصد حداقلی افزایش پیداکنه(٩.٦١یورو برای هرساعت در ژانویه٢٠١٥)اگر وضعیت اینجوری باشه اونا باید برای استخدامی تمام وقت درخواست بدن.
  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • رضا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی